ShoutMix


ShoutMix chat widget

Sadis..Ajal Maut Ditangan Tuhan

aduyai... sadis sungguh!! pilu aku tengok 2 kawan kampung aku terkulai layu terbaring di tepi jalan. aku tenung lama2 muka diowng, xda apa yang boleh aku buat. Rupa dh xde rupa org, yg smlm aku jumpa.. hancus....

baru semalam aku terserempak dgn diowg kat kedai, beli minyak petrol. hari ni 1December 2010, diowg dh xde lagi...

bile aku tenung lame2 tubuh manusia yg xde nyawa tu, tiba2 aku brasa sungguh insaf, takut nk bawak moto lagi.

betul lah org ckp, bila2 kita boleh mati, tapi bila je kita x tahu...

Aku sedih sebab, bile aku tenung diowg lame2.. aku tertanye...mane lah diowg akan pergi.. apa kehidupan mereka setelah pergi tinggalkan dunia. mereka bukan islam, pada pandangan aku diowg memang baik... taat pada ibubapa.. tapi tuhan dan agama hanya satu....

semoga roh mereka aman.. itu je yg mampu aku ckp....

xde gmbar yg boleh aku share, xsanggup nk ambik gmbr, kamera tinggal umah.. kejadian lebih kurang mcm ni...

==================================
UPDATE 4 DEC 2010




1 Perbincangan:

lan masih belum terlambat...
jgn katakan gerak dloo kali ni lan..
maut x menunggu ko lan..
islam bukan pada shahadah sahaja lan..
islam pada perbuatan dan lisan juga lan
iAllah same2 kiter renung2kan dan slamat beramal

Catat Ulasan

Terima kasih lah kerana berkata-kata

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More