ShoutMix


ShoutMix chat widget

Punca SeLangor Tewas Kepada Kelantan

13 Mei 2011...
Bosan duduk kat rumah, aku bercadang untuk melihat perlawanan separuh akhir Piala FA, antara Pasukan Selangor bertemu Kelantan di Stadium Shah Alam..

Ku sangkakan satu perlawanan yang sengit dah hebat, tetapi agak mengecawakan bagi pasukan tuan rumah Selangor apabila tewas teruk 5-1 ditangan pasukan Kelantan.




Memang agak menghampakan, sebagai salah seorang penyokong Selangor, aku berasa amat
kecewa bila team favourite aku kalah teruk, pada masa yang sama, aku bangga dengan pencapaian pasukan "favourite angkat" aku iaitu kelantan. Sebabnya, setelah hampir 3 tahun aku berada di Kelantan (mengaji kat sini), aku dapat merasakan betapa hebatnya penyokong diorang, dan begitu bagusnya pengurusan bola sepak diorang nie..




Dari bawah, Juara Liga FAM, menjuarai Liga Perdana, terus ke Liga Super, menjuarai Piala Malaysia buat pertama kali, adalah satu kejayaan yang harus dibanggakan oleh mereka, dan kini mereka (Kelantan) muncul kuasa baru bola sepak tanah air kita.


Walau bagaimanapun Selangor masih tetap di hati aku..




Tiada pertumpahan darah yang dilaporkan semasa perlawanan antara Selangor dan Kelantan, cuma, polis pada malam tu berjaya memunggut banyak "lighter" daripada penonton yang hadir, katanya nak mengelakkan stadium daripada terbakar.. emm termasuk lah lighter aku..



Apa pun taniah untuk pasukan Kelantan.. Majulah sukan untuk negara..

Nie ada sedikit Video perlawanan tersebut,...Salah Siapa?? entah lah...



2 Perbincangan:

hehe . hope kelantan leh maintain prestasi terbaik utk jangka masa yg panjang...GKG .

tinggi harapan tu..tgok prestasi semasa mmg power lh stkat ni..hrp betrusan

Catat Ulasan

Terima kasih lah kerana berkata-kata

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More