Journey Of Azlan, is fairy tale story about Lagenda Teragung

05 Julai 2011

Lambaian Phuket mempersonakan part 1

Ok ,kita sambung balik cerita trip aku ke Selatan Thailand hari tu...kalau x sempat bace hari tu..ni dia cerita aku di Phang Nga Bay Phuket Thailand

Destinasi kami yang seterusnya pada hari ketiga ialah bersiar-siar sekitar bandar Phuket sambil menyiapkan beberapa assignment yang perlu di setelkan.

Trip kami pada pagi itu bermula dengan melawat salah satu lokasi yang sesuai untuk melihat keseluruhan bandar Phuket dari atas Bukit.. (x ingat bukit apa, rasanya macam salah satu fitness centre diorang lah kot).


Pemandangan dari atas bukit cukup mempersonakan..sangat cantik..



Kanak-kanak riang, dari kiri, sopi,akob,pian,din

Pemandangan pagi itu cukup indah, dengan cuaca yang panas menyerlahkan lagi keseksian bandar Phuket apabila dilihat dari atas bukit.


Setelah puas bergambar di atas bukit itu, trip kami meneruskan perjalanan ke Sri Bhurapa Orchid Cashew Nuts Factory pulak. Iaitu salah satu kilang yang memproses biji gajus menjadi kacang.. pelbagai jenis kacang yang dihasilkan daripada biji gajus ini, dijual disini.



Nilah dia rupa buah Gajus..



budak praktikal..


Setelah puas bergambar dan membeli sedikit souvenir, trip kami dibawa pula ke sebuah pusat yang menjual mutiara asli iaitu di MOOK, Phuket. Banyak mutiara yang dijual disini..


signboard kedai ni..




Mutiara yang dikatakan paling besar..


keeyong bersama cengkerang tiram paling besar..



Banyak mutiara yang terdapat disini, tapi sayang nya kehadiran kami hanyalah untuk menonton sahaja...hehehe



Dan seterusnya kami juga dibawa ke salah satu kedai yang menawarkan jualan t-shirt dengan harga yang agak murah, dengan kualiti kain yang agak bermutu tinggi, dengan harga 700bhat bersamaan RM7 sehelai. Disinilah,ramai yang diantara kami yang mengalami muflis akibat perbelajaan yang berlebihan..



owner dia tahu ckap melayu,memudahkan lagi urusan belian kami..



beli secara borong, ada yang beli untuk satu family n ada yg untuk orang kampung hahaha


Ok..itu dia trip kami disebelah pagi dan tengahari...


Sambungan>>> PART 2
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih lah kerana berkata-kata

Penaja

Image Text
Image Text
Image Text
Image Text

Kata Pujangga

"Kehidupan yang dilalui ini hanya sementara. Wujudnya diri ini didunia ini hanya bayangan Dia. Apa yang dapat dilihat adalah kenyataan wujudnya dia, sang maha pencipta.."

Cari Blog Ini

Dikuasakan oleh Blogger.

Cerita Mereka Tentang...

Follower